ІНФОРМАЦІЯ ПРО ОТРИМАННЯ ДОЗВОЛУ ДЛЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НЕЮ ГРОМАДСЬКОСТІ (ПОПУЛЯРНЕ РЕЗЮМЕ ВИЩЕВИКЛАДЕНОГО ДЛЯ ПОДАЧІ В ЗАСОБИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ДЛЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ГРОМАДСЬКІСТЮ)

         

Товариство з обмеженою відповідальністю "Технічний центр "ПОДІЛЛЯ-ІНВЕСТ" звернулося до Департаменту екології та природних ресурсів  Житомирської облдержадміністрації із заявою видати дозвіл  на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

 ЄДРПОУ    14177860

Виробнича діяльність підприємства за КВЕД: 45.11 Торгівля легковими автомобілями та легковими автотранспортними засобами. Джерелом утворення забруднюючих речовин у викидах в атмосферне повітря  є: котел опалювальний водогрійний, що працює на деревинних пелетах. При роботі вищевказаного устаткування до атмосферного повітря надходять такі  забруднюючі речовини: азоту оксиди - 0,110т/рік, вуглецю оксид - 0,211 т/рік, вуглецю діоксид – 169,684т/рік, суспендовані тверді частинки (пил деревини,  зола) – 0,072т/рік,   Всього до атмосферного повітря надходить   170,077 т/рік забруднюючих речовин, в т.ч.  парникові гази (вуглецю діоксид)  складають  169,684 т/рік.  Експлуатація обладнання, котлу водогрійного,  не вимагає отримання висновку з оцінки впливу на довкілля, відповідно до вимог Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" від 23.05.2017 р. № 2059-VIII.

ТОВ "Технічний Центр "ПОДІЛЛЯ-ІНВЕСТ" відноситься до об’єктів третьої групи як об’єкт, що не  має виробництв, або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватись найкращі доступні технології та методи керування та не ставиться на державний облік. На об’єкті  підприємства не планується впровадження заходів щодо скорочення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, тому що на даний час не має перевищень встановлених нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин.

 Для забруднюючих речовин в організованих викидах стаціонарних джерел, масова концентрація яких обмежується згідно з наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України № 309 від 27.06.2006 року "Про затвердження нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин від стаціонарних джерел", встановлюються нормативи граничнодопустимих викидів. Для речовин, на які не встановлюються нормативи гранично допустимих викидів, встановлюються розрахункові величини масової витрати.  Пропозиції щодо дозволених обсягів викидів відповідають чинному законодавству. Технологічне устаткування, до якого застосовуються вимоги щодо впровадження виробництв та технологічного устаткування, на які повинні впроваджуватися найкращі доступні технології та методи керування відсутнє, тому пропозиції щодо дозволених обсягів викидів забруднюючих речовин, які віднесені до основних джерел викидів не встановлюються. Джерела  викидів, що розглядаються, відносяться до інших джерел викидів. 

 Кількість віднесених до інших джерел стаціонарних джерел викидів, забруднюючих атмосферу, 1 – організоване.

Пилогазоочисне устаткування відсутнє. Залпові викиди відсутні

Перелік видів продукції, що випускається на об’єкті/ промисловому майданчику, у тому числі продукції переділів, що використовується у власному виробництві):

 (готова продукція та напівфабрикати, які відпускає підприємство споживачам):                                                                                                                 

№ з\п

Вид продукції

Річний випуск,

1

2

3

1

Теплова енергія

353,2 Гкал

 

Допоміжні  виробничі процеси, що відбуваються на підприємстві:

-          опалення приміщень.

     Короткий опис  процесу

     Опалювальний водогрійний котел марки ”КАЛВІС-190” паспортно. потужністю 190 кВт встановлений в окремому приміщенні. Паливо – деревинні пелети. Зола, що утворюється у процесі спалювання пелет, видаляється щодня та зберігається у закритому контейнері в приміщенні котельні. Зола використовується як екологічно чисте добриво для удобрення рослинності на майданчику котельні і прилеглої до ней зеленої зони.

 

Джерела утворення забруднюючих речовин у викидах стаціонарних джерел   є:

-          котел опалювальний водогрійний твердопаливний КАЛВІС-190.

Проектна та фактична виробнича потужність та продуктивність технологічного устаткуван-ня, режим роботи устаткування, баланс часу роботи устаткування:

№ з/п

Назва технологічного устаткування

Проектна виробнича потужність

Фактична виробнича потужність

Продуктив-ність

Режим роботи устаткування

Баланс часу роботи устатку-вання,  год/рік

1

2

3

4

5

6

7

1

Котел водогрійний твердо- паливний КАЛВІС-190

190,0 кВт

190,0 кВт

0,163

Гкал/год

Цілодобово/ опалюв. сезон

2160

 

Терміни введення в експлуатацію технологічного устаткування, нормативний строк його амортизації, дата проведення останньої реконструкції або модернізації технологічного устаткування, зміни показ-ників продуктивності устаткування внаслідок реконструкції у порівнянні з проектними показниками

№ з/п

Назва технологічного устаткування

Термін введення   в експлу-атацію

Нормати-вний строк аморти-зації

Дата проведен-ня останньої реконстр. або модернізації

Зміни показників продуктив-ності устаткування внаслідок реконструкції у порівнянні з проектними

1

Котел водогрійний  твердопаливний

КАЛВІС-190

2017

30 років

-

-

 

Відомості щодо використання палива для технологічних потреб, вироблення тепла, пари та електричної енергії, а також транспортних потреб на території об’єкта/промислового майданчика

Види  палива

 

 

 

Річне використання

 

 

 

Вміст сірки

%

 

 

 

Вміст золи, %

 

 

 

Калорій-ність, Ккал/кг,

Ккал/м3

 

 

 

Направлення використання

 

Техно-логічні потреби

Гкал

 

Транс-порт (внут-рішній)

 

 

Вироблення електроенергії, кВт.год/рік

Вироблення пари та тепла,

Гкал./рік

 

Всьо-го

на вла-сні по-треби

Ін-ше

Всьо-го

на власні потреби

Інше

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

 

Пелета дере- винна (т)

107,0

-

0,7

3750,0

-

-

-

-

-

353,2

353,2

-

 

 

 

Відомості щодо  виду та обсягів икидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами

 

 

                                                                                   

          А таблиця  6.1

 

 

 

№ з/п

Забруднююча речовина

Фактичний обсяг викидів (т/рік)

Потенційний обсяг викидів
(т/рік)

Порогові значення потенційних викидів для взяття на державний облік, (т/рік)

 

 

код

найменування

 

 

1

2

3

4

5

6

 

 

1

06000
337

Оксид вуглецю

0,211

0,211

1,5

 

 

2

07000
11812

Вуглецю діоксид

169,684

169,684

500

 

 

 3

03000

Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок

0,072

0,072

3

 

 

 

04000

Сполуки азоту, в т.ч.:

0,110

0,110

 

 

4

04001
301

Оксиди азоту (у перерахунку на діоксид азоту [NO + NO2])

0,110

0,110

1

 

 

Усього для підприємства  

170,077

170,077

 

170,077

 

 

Найбільш поширені забруднюючі речовини

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

 

 

1

06000
337

Оксид вуглецю

0,211

0,211

1,5

 

 

 2

03000

Речовини у вигляді суспен-дованих твердих частинок

0,072

0,072

3

 

 

 

04000

Сполуки азоту, в т.ч.:

0,110

0,110

 

 

 

3

04001
301

Оксиди азоту (у перерахунку на діоксид азоту [NO + NO2])

0,110

0,110

1

 

 

Усього  

0,393

0,393

 

 

 

Небезпечні забруднюючі речовини

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

 

 

1

 

 

 

 

 

 

Усього  

 

 

 

 

 

Інші забруднюючі речовини, присутні у викидах об’єкта  

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

 

 

1

07000
11812

Вуглецю діоксид

169,684

169,684

500

 

 

Усього  

169,684

169,684

 

 

 

Забруднюючі речовини, для яких не встановлені ГДК (ОБРД) в атмосферному повітрі населених міст

 

 

1

2

3

4

5

6

 

 

1

7000

Вуглецю діоксид

169,684

169,684

500

 

 

Усього

169,684

169,684

 

 

 

Пропозиції щодо умов, які встановлюються в дозволі на викиди:

1) Умови до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (умови до викидів забруднюючих речовин,  умови до технологічного процесу, до обладнання та споруд, до очистки газопилового потоку).

1.1. Викиди забруднюючих речовин в атмосферу не повинні перевищувати гранично-допустимі викиди зазначені в дозволі. Інших викидів в атмосферу бути не повинно.

1.2  Викиди забруднюючих речовин із стаціонарних джерел підприємства, які не підляга-ють регулюванню та за якими не здійснюється державний облік, не повинні призводити до перевищення гігієнічних нормативів на межі санітарно-захисної зони.

1.3  Викиди від неорганізованих джерел у робочій зоні та за межами проммайданчика не повинні перевищувати санітарні та екологічні норми, що встановлено законодавством.

1.4  У разі розширення та зміни діяльності підприємства, яка матиме значний вплив на довкілля відповідно до вимог Закону України ”Про оцінку впливу на довкілля”, суб’єкту господарювання необхідно провести оцінку впливу на довкілля та невідкладно внести відповідні зміни у проектну документацію та дозвіл на викиди, з метою недопущення застосування можливих штрафних санкцій при перевірці, внаслідок збільшення обсягів викидів чи зміни забруднюючих речовин, які не враховані  у документації.

1.5.  При зміні технологічного процесу, сировини, матеріалів (їх обсягів), що призводять до зміни кількісного або якісного складу викидів забруднюючих речовин, обов'язково вносити відповідні зміни в існуючий дозвіл на викиди.

1.6. При проведенні реконструкції, модернізації, введенні нових потужностей підприємство повинно керуватися чинним природоохоронним законодавством України.

1.7.  Оператор повинен забезпечити, щоб всі роботи на об’єкті робились таким чином, щоб викиди в атмосферу та/або запах не призводили до суттєвих незручностей за межами об’єкту або до суттєвого впливу на навколишнє середовище.

1.8. Усі роботи на підприємстві повинні здійснюватися відповідно із затвердженими технологічними документами (технологічний регламент) та з використанням сировини та матеріалів, що відповідають ДСТУ, ТУ та іншій нормативній документації, затвердженій в установленому порядку з додержанням вимог чинного природоохоронного законодавства. 

1.9. Ведення технологічного процесу на підприємстві, обслуговування обладнання повинно здійснюватися в суровій відповідності з проектною документацією, виробничими інструкціями, інструкціями з техніки безпеки і протипожежної безпеки.

1.10  Сировина та матеріали, що використовуються на підприємстві повинні відповідати технічним умовам, держстандартам, санітарним нормам та регламентам технологічних процесів.  Економно використовувати сировину і матеріали.

1.11  Усі види робіт мають здійснюватися на відповідному технологічному обладнанні та відповідно до його паспортних даних, згідно затверджених регламентів (інструкцій, техкарт тощо), в яких передбачені заходи, що запобігають дії на працівників   небезпечних чинників.

1.12 Використання сировини та матеріалів належної якості, шо пройшли радіаційний контроль та відповідають вимогам вогнетривкості.

1.13  При виявленні перед початком роботи або під час роботи несправностей на робочо-му місці, в обладнанні та засобах індивідуального або колективного захисту, необхідно зупини-ти роботу і повідомити про це керівника робіт для вжиття заходів щодо їх усунення.

1.14 Розміщення технологічних процесів повинно бути спрямоване на забезпечення запобігання розповсюдження виробничих шкідливостей з приміщень з великими виділеннями шкідливих речовин в приміщення з меншими виділеннями або без них.

1.15  Дотримання правил безпечного ведення ремонтних робіт.

1.16  Технологія виробництва повинна передбачати: оптимальної щільності розташування обладнання; запобігання забрудненню атмосферного повітря за межами санітарно-захисної зони понад встановлених нормативів ГДК; додержання граничнодопустимого рівня дії шкідливих виробничих факторів.

1.17.  Технологічне обладнання підприємства повинно бути налагоджено, герметичне.

1.18.  Утримувати агрегати та механізми у належному технічному стані.

1.19.   Пронумеровані всі джерела відповідно переліку таблиць інвентаризації.

1.20. Технологічні процеси повинні відповідати нормативним документам та Держстандартам в галузі безпеки праці.

1.21.  При роботі технологічного обладнання слід чітко дотримуватися технологічної документації заводу-виробника.

1.22. Забороняється робота обладнання на форсованому режимі, крім випадків передбачених регламентом.

1.23.  Використання технічно справних машин та механізмів при експлуатації об’єкта.

1.24. Використання у виробництві сучасного, економного, низькошумового енергетично-го обладнання.

1.25.  Забезпечення антикорозійного захисту конструкцій та підземних мереж і споруд.

1.26  Умови до очистки газопилового потоку: не встановлюється.

Дозволені обсяги викидів, що відводяться від окремих типів обладнання             Таблиця 1

Джерело
утворення

Забруднююча речовина

Максимальна масова концентрація забруднюючої речовини,  мг/м3

Технологічний норматив допустимих викидів відповідно до законодавства, мг/м3

Затвердже-ний гранич-но допусти-мий викид,  мг/м3

Строк
досягнення
затвердже
-ного значе-ння ГДВ

найменування марка, вид палива

но-мер

код

найменування

поточний

перспективний

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 Обсяги викидів не встановлюються у зв’язку із відсутністю на об’єкті виробництва та типів обладнання, для яких/на які розроблено та затверджено технологічні нормативи допустимих викидів забруднюючих речовин

 

2) Умови до виробничого контролю

2.1. Керівник робіт повинен щоденно здійснювати нагляд за дотриманням належного рівня експлуатації всього обладнання.

2.2.  Систематично необхідно проводити контроль техобладнання та устаткування.

2.3. Для зменшення втрат сировини, матеріалів, паливноенергетичних ресурсів чи готової продукції та запобіганню викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин на усьому ланцюгу технологічного процесу виробництва готової продукції необхідно проводити технічний огляд та контроль за герметичністю обладнання.

2.4. Щоденно, перед початком роботи, проводити візуальний огляд обладнання та блокуючих пристроїв, огляд цілісності трубопроводів, щільності фланцевих з’єднань, електрокомунікацій, стан та працездатність припливно-витяжної та аварійної вентиляції тощо. Результат здійснення огляду фіксувати у відповідних журналах.

2.5. Один раз на місяць здійснювати візуальний огляд за герметичністю обшивки енергетичних установок, вибухових клапанів, зварних сполучень технологічних трубопроводів, стану фланцевих та різьбових з’єднань, ущільнень. Регулярно усувати присоси повітря через обшивку енергетичних установок, повітропроводів.

(а) для будь-якого параметру, вимірювання якого в силу особливостей пробовідбору/ аналізу за 20 хвилин неможливо, необхідно встановити придатний період пробовідбору, а отримані при таких вимірах величини не повинні перевищувати гранично допустиму величину дозволених викидів;

(б) результати вимірювань масової концентрації забруднюючої речовини, які характеризують вміст цієї забруднюючої речовини за 20 хв. проміжок часу по всьому вимірному перерізу газоходу, вважаються такими, що не перевищують значення відповідного нормативу граничнодопустимого викиду, якщо значення кожного результату вимірювання не перевищують значення встановленого нормативу ГДВ

(в) гранично допустима інтенсивність викидів повинна розраховуватися на основі концентрацій як середня величина за певний період часу, помножена на величину відповідної масової витрати. Не один з визначених таким чином показників не повинен перевищувати гранично допустиму величину інтенсивності викидів;

(г) для всіх інших параметрів, не один із середніх показників за 20 хвилин не повинен перевищувати гранично допустиму  величину дозволених викидів.

2.6.  Повинно бути забезпечено необхідне технічне обслуговування устаткування для моніторингу та аналітичного устаткування для того, щоб моніторинг давав точні дані про викиди забруднюючих речовин. Після аналізу результатів випробувань, частота, методи та перелік робіт з моніторингу, відбору проб та аналізу, приведені  в Дозволі, повинні коректуватися при умові  попереднього письмового дозволу Департаменту  екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації.

2.7. На всіх джерелах викидів Оператор повинен встановити такі пристрої або устаткування для пробовідбору (включаючи устаткування для вводу даних або інше електронне устаткування), які можуть бути приписані Департаменту  екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації. Все устаткування повинно забезпечувати безпечне функціонування всіх систем пробовідбору та моніторингу.

         2.8. Оператор повинен забезпечувати постійний та безпечний доступ до точок відбору проб для контролю викидів в атмосферне повітря, а також безпечний доступ до будь-яких інших точок пробовідбору та моніторингу, відповідно вимогам Департаменту екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації.

2.9.        Здійснення контролю в установленому законодавством порядку за дотриманням ГДК (ОБРВ) забруднення атмосферного повітря в приземному шарі атмосфери шляхом проведення інструментально-лабораторних вимірювань акредитованими лабораторіями на межі СЗЗ об’єкта та у точках житлової забудови (при наявності).

Перелік заходів щодо здійснення контролю за дотриманням встановлених технологічних нормативів викидів, що відводяться від окремого типу обладнання

таблиця 2

  дж. викиду

Найменування дж. утворення, марка, вид палива

№ дж. утво- рення

Назва забруднюючої речовини

Затверджений гранично допустимий викид, мг/м3

Періодич-ність вимі-рювання

Методика виконання вимірювань

Місце відбору проб

1

2

3

4

5

6

7

8

Заходи не розроблялися, у зв’язку із відсутністю на об’єкті виробництва та типів обладнання, для яких/на які розроблено та затверджено технологічні нормативи допустимих викидів забруднюючих речовин

 

3) Умови до неорганізованих (вимоги) та залпових джерел викидів

3.1. Умови (вимоги) до неорганізованих джерел викидів:

Умови не встановлюються у зв’язку із відсутністю на об’єкті неорганізованих джерел викидів.

3.2. Умови (вимоги) до залпових джерел викидів:

 Умови не встановлюються, у зв’язку із відсутністю на об’єкті залпових джерел викидів.

 

4) Комплекс заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, спрямованих на регулювання техногенної та природної безпеки

4.1. Припинення будь-яких робіт при виникненні нештатних ситуацій (аварія, несправність тощо) до приведення технологічного процесу до нормальних умов

4.2. Розробити та погодити в установленому порядку план організаційних заходів щодо локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій.

4.3. Дотримуватися вимог пожежної безпеки та охорони праці.

 

4.4. Розробити спеціальні заходи щодо охорони довкілля на випадок виникнення аварійних ситуацій техногенного та природного походження, вживати заходів з ліквідації причин та наслідків забруднення.

4.5. При виникненні аварійних та нештатних ситуацій характеристики кількісного і якісного впливу на компоненти довкілля та компенсаційні заходи визначаються у порядку до вимог діючих законодавчих норм та актів.

4.6. Оператор повинен документально фіксувати будь-які аварії. В повідомленні, яке надається управлінню, повинна наводитися докладна інформація про обставини, які призвели до аварії та про всі прийняті дії для мінімізації впливу на навколишнє середовище та для мінімізації обсягу утворених викидів.

4.7. Суб’єкт господарювання щороку подає до дозвільного органу звіт про дотримання умов дозволу на викиди та виконання заходів щодо здійснення контролю за дотриманням встановлених гранично допустимих викидів забруднюючих речовин. Подання звіту та його розміщення на інтернет-ресурсі дозвільного органу здійснюються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

3. Дозволені обсяги викидів

 

1) Дозволені обсяги викидів, які віднесені до основних джерел викидів

таблиця  4

Найменування забруднюючої речовини

Гранично допустимий викид відповідно до законодавства, мг/м3

Затверджений гранично допустимий викид

Строк досягнення затвердженого значення

мг/м3

г/с

1

2

3

4

5

Доволені обсяги викидів не розроблялись, так як  джерела, віднесені до основних, відсутні.

 

2) Дозволені обсяги викидів, які віднесені до інших джерел викидів

Номер джерела викидів: № 01 Труба відводу димових газів від котлу опалювального водогрійного

Для речовин у вигляді суспендованих твердих частинок недиференційованих за складом встановлюється граничнодопустимий викид, відповідно до законодав­ства, так як величина масової витрати менше 0,5 кг/год.                                                                                                                таблиця 5

Найменування забруднюючої речовини

Гранично допустимий викид відповідно до законодавства мг/м3

Затверджений граничнодопустимий викид, мг/м3

Термін досягнення затвердженого значення

Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок недиференційованих за складом 

 150

 150

з .2024 р.

Для речовин (оксиди азоту (оксид та діоксид азоту) у перерахунку на діоксид азоту, оксид вуглецю), на які не встановлені нормативи гранич­нодопустимих викидів відповідно до законодавства (норматив ГДВ не досягнутий за величинами масового потоку (кг/год) і масової концентрації (мг/м3), встановлюються величина масової витрати (г/с).

Оксиди азоту (оксид та діоксид азоту) у перерахунку на діоксид азоту 0,0124  г/с    з   2024 р.

Оксид вуглецю

0,0239  г/с    з   2024 р.

 

4.      Перелік заходів щодо скорочення викидів

1) Заходи щодо впровадження найкращих доступних технологій та методів керування для виробництв та технологічного устаткування (для об’єктів першої групи)

табл. 6

Код виробн. і техпроцесу, техустаткування (установки)

Найменування заходу

Строк виконання заходу

№ дж.

викиду на карті-схемі

Загальний обсяг витрат за коштор. вартістю, тис. грн.

Очікуване зменшення викидів після впрова-дження заходу, т/ рік

1

2

3

4

5

6

Не розроблялися - об’єкт ІІІ групи. Розробляються лише для  об’єктів І групи.

 

2) Заходи щодо скорочення викидів

табл. 7

Код виробн. і техпроцесу, техустаткування (установки)

Найменування заходу

Строк виконання заходу

№ дж.

викиду на карті-схемі

Загальний обсяг витрат за коштор. вартістю, тис. грн.

Очікуване зменшення викидів після впрова-дження заходу, т/ рік

1

2

3

4

5

6

Не розроблялися, необхідність відсутня згідно проведених розрахунків  

 

3) Заходи щодо скорочення викидів за несприятливих метеорологічних умов

(для об’єктів, які розташовані в населених пунктах, в яких гідрометеорологічними організаціями ДСНС проводиться або планується проведення прогнозування несприятливих метеорологічних умов)

 

табл. 8

Код виробн. і техпроцесу, техустаткування (установки)

Найменування заходу

Строк виконання заходу

№ дж.

викиду на карті-схемі

Загальний обсяг витрат за коштор. вартістю, тис. грн.

Очікуване зменшення викидів після впрова-дження заходу, т/ рік

1

2

3

4

5

6

Не розроблялися, але при настанні НМУ планується зниження теплового навантаження на 60-70%

 

4) Заходи щодо охорони атмосферного повітря у разі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, ліквідації наслідків забруднення атмосферного повітря (для об’єктів, які згідно з Порядком ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки та їх обліку, затвердженим постановою КМУ від 13.09.2022р. № 1030 “Деякі питання ідентифікації об’єктів підвищеної небезпекиˮ, віднесені до об’єктів підвищеної небезпеки відповідного класу)

табл. 9

Найменування об’єкта підвищеної небезпеки

Місце-знаходження об’єкта підвищеної небезпеки

Найменування, маса, категорія небезпе-чної речовини чи групи речовин, що тимчасово або постійно використо- вуються,  перероб-ляються, виготов-ляються, транспор-туються, зберігають-ся на об’єкті

Індивідуальна назва, клас небезпечних речовин та категорія небезпеки,

за якими проводилася ідентифікація об`єкта

Найменування забруднюючих речовин, які у разі виникнення НС техногенного або природного характеру можуть надійти в атмосферне повітря

Найменування заходів щодо охорони атмосферного повітря у разі виникнення НСї

Найменування заходів щодо ліквідації наслідків забруднення атмосферного повітря у разі виникнення надзвичайної ситуації

1

2

3

4

5

6

7

Не розроблялися. Об’єкт не відноситься до об’єктів підвищеної небезпеки відповідного класу

 

5.             Перелік заходів щодо здійснення контролю за дотриманням встановлених гранично допустимих викидів та умов дозволу на викиди

табл.10

Номер/ номери джерел викидів

Найменування забруднюючої речовини

Затверджений граничнодопустимий викид, мг/м3

Періодичність вимірювання

Методика виконання вимірювань

Місце відбору проб

1

2

3

4

5

6

1

Речовини у вигляді суспендованих твердих частинок недиферен-ційованих за складом

150

1 раз 24 місяці

згідно атестованих методик

Газохід на виході котлу

 

Заходи щодо скорочення викидів забруднюючих речовин розробляються в разі потреби згідно п. 14  Інструкції  про вимоги до оформлення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами” (затверджено наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 27 червня 2023 року  за № 448 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23серпня 2023року за №1475/40531), Потреба в заходах щодо скорочення викидів забруднюючих речовин виникає, якщо на межі СЗЗ підприємства має місце перевищення значень ГДК забруднюючих речовин, яки викидаються в атмосферу при роботі підприємства, згідно п.п. 5.5, 5.6 Державних санітарних правил плануван-ня та забудови населених пунктів – ДСП-173-96 та розділу 8 Методики расчёта концентраций в атмосферном воздухе вредных веществ, содержащихся в выбросах предприятий – ОНД-86.

Розрахунки розсіювання забруднюючих речовин в атмосферному повітрі на ЕОМ по програмі ЕОЛ плюс при роботі обладнання об’єкту в номінальному режимі показали відсутність перевищення значень ГДК на межі нормативної, сельбищній зоні з урахуванням фонового забруднення по всім забруднювачам, що виділяються при роботі обладнання, тому заходи щодо скорочення викидів забруднюючих речовин та заходи щодо запобігання перевищенню встановлених нормативів граничнодопустимих викидів у процесі виробництва розробляти недоцільно, таблиця 10.1 не заповнюється, а заходи щодо остаточного припинення діяльності об’єкту, пов’язаної з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря, та приведення місця діяльності у задовільний стан, розглядати недоцільно.

Заходи щодо охорони атмосферного повітря при несприятливих метеорологічних умовах  здійснюються відповідно до вимог методичних вказівок “Регулирование выбросов при небла-гоприятных метеорологических условиях” (РД 52.04.52-85), згідно яких ці заходи розроб-ляються для об’єктів, які розташовані в населених пунктах, де Держгідромет України проводиться або планується проведення прогнозування несприятливих метеорологічних умов. Опалювальна котельня ТОВ "Технічний Центр "ПОДІЛЛЯ-ІНВЕСТ" знаходиться на достатній відстані від житлових забудов, але в цій місцевості може проводиться та плануваться проведення прогнозування несприятливих метеорологічних умов. Таким чином, заходи щодо охорони атмосферного повітря при НМУ розробляти є потреб. Тобто, враховуючі можливість в майбутньому планування проведення прогнозування НМУ, заходи розроблені.

За результатами досліджень забруднення атмосферного повітря (протокол № 12/04/24/СЗ від 12.04.2024р.), які виконані вимірювальною лабораторією ТОВ ”ЕКОГЕОПРОМ” перевищень ГДК забруднюючих речовин, що виділяються при роботі підприємства, у приземному шарі на границі СЗЗ не встановлено.

             

 Перелік заходів щодо охорони атмосферного повітря на випадок виникнення             

          надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, ліквідації наслідків   забруднення атмосферного повітря                                                     таблиця 10.2

Наймену-вання потенційно небезпеч-ного об'єкта

Місце розташу-вання потенцій-но небез-печного об'єкта

Найменування, маса, категорія небезпек-ної речовини чи гру-пи речовин, що використовуються або виготовляються, переробляються, зберігаються чи транспортуються на об'єкті

Найменуван-ня або категорія небезпечної речовини чи групи небез-печних речо-вин, за якими проводилася іден-тифікація об'єкта

Найменування забруднюючих речовин, які у випадку виник-нення надзви-чайної ситуації техногенного або природного хара-ктеру можуть на-дійти в атмосф. повітря

Найменування заходів щодо охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайної ситуації

Найменування заходів щодо лік-відації наслідків забруднення атмос-ферного повітря у разі виникнення надзвичайної ситуації

1

2

3

4

5

6

7

 

На майданчику об’єкту не використовуються не виготовляються, не переробляються, не зберігаються, не транспортуються небезпечні речовини.

1. У відповідності з планом ліквідації аварій, розробленого і затвердженого керівництвом, погодженого з органами пожежного нагляду, призначається відповідальний;

2. Підприємство укомплектоване засобами пожежогасіння згідно діючих норм;

3. При виникненні техногенних ситуацій передбачені заходи – обробка місця аварії розливу нафтопродуктів піском, лужним розчином, біопрепаратом “Десна” чи “Еконадін”;

4. Проводиться періодичний інструктаж персоналу про заходи пожежної безпеки, охорони праці, дотримання промсанітарії;

5. Відповідно графіку проводиться навчання керівного складу підприємства по питанням захисту від надзвичайних ситуацій;

6. Регулярно проводиться перепідготовка спеціалістів в системі промислової і екологічної безпеки.

Перелік заходів щодо охорони атмосферного повітря при несприятливих метеорологічних умовах

Заходи щодо охорони атмосферного повітря при несприятливих метеорологічних умовах здійснюється відповідно до вимог Методичних вказівок “Регулирование выбросов при неблагоприятных метеорологических условиях” (РД 52.04.52-85), затверджених Державним комітетом  по гідрометеорології та контролю природного середовища 01.12.86, для об’єктів, які розташовані в населених пунктах, де Державною гідрометеорологічною службою України проводиться або планується проведення прогнозування несприятливих метеорологічних умов.

Заходи на період проходження несприятливих метеорологічних умов направлені на зменшення викидів забруднюючих речовин з ціллю недопущення збільшення приземних концентрацій на границі СЗЗ більш ніж ГДК.

Регулювання викидів здійснюється з врахуванням прогнозу несприятливих метеоролог-гічних умов на основі попередження про можливе збільшення концентрації забруднюючих речовин у повітрі. Попередження про несприятливі метеорологічні умови повинно даватися завчасно. Існує три групи попереджень, ціллю яких повинно бути здійснення зниження концентрацій забруднюючих речовин в приземному шарі атмосфери:

І група – на 15-20%;  ІІ група – на 20-40%;  ІІІ група – на 40-60%.

Всі заходи по зниженню викидів направлені на те, щоб з найменшими витратами забезпечити послідовно І, ІІ і якщо можливо ІІІ групу роботи підприємства в період настання несприятливих метеорологічних умов.

При розробці заходів необхідно враховувати наступні умови:

-      заходи повинні бути достатньо ефективними і практично виконуваними;

-      заходи повинні враховувати специфіку конкретних виробництв;

-      здійснення заходів по можливості не повинно супроводжуватись скороченням об’єму виробництва.

Заходи по зниженню викидів при настанні несприятливих метеорологічних умов можна поділити на три групи в залежності від ступені небезпеки несприятливих метеорологічних умов.

До першої групи відносяться заходи, які повинні носити в основному, організаційно-технічний характер і не потребують суттєвих витрат. Вони повинні бути зв’язані з підсиленням контролю за дотриманням технології виробництва, роботою існуючих діючих очисних пристроях і т. д.:

1.      Недопущення роботи обладнання у форсованому режимі;

2.      Перехід на вологе прибирання виробничих приміщень, обмеження сухого прибирання  прилеглих території і приміщень;

3.      Обмеження навантажувально-розвантажувальних робіт, пов’язаних з виділенням пилу і заборона переливання органічних розчинників;

4.      Заборона роботи автомобілів на холостому ході і обмеження їх руху по території підприємства;

5.      Суворий режим спалювання палива, використання палива високої якості з найменшим вмістом домішок

6.      Зупинка устаткування на планово-попереджувальний ремонт, якщо це відповідає графіку проведення ремонтів;

7.      Недопущення спалювання на території сміття та інших відходів.

На даному підприємстві допоміжні виробництва відсутні, тому планування заходів цієї групи недоцільно

До другої групи відносяться заходи конкретного характеру, які стосуються основного виробничого процесу і суттєво впливають на незначну частину виробничого процесу.

На цьому виробництві до таких заходів відносяться, обмеження роботи котлу опалювального водогрійного.

До третьої групи відносяться заходи, які передбачають часткову зупинку окремих виробництв, що викидають найбільш небезпечні і забруднюючі речовини. Данні заходи пов’язані з частковим зниженням випуску продукції цими виробництвами. Попередження третьої ступені з якою пов’язані найбільш серйозні заходи по регулюванню викидів, складають лише в тих містах, де максимальна концентрація хоча б однієї речовини перевищує 5 ГДК. Для даного підприємства, крім вищевикладених заходів, рекомендується знизити потужність роботи котлу опалювального водогрійного на 7%.

 Всі вищевказані виробництва дають  основний внесок у викиди  ЗР в атмосферне повітря

Рекомендовані загальні заходи по зниженню викидів забруднюючих речовин при настанні несприятливих метеорологічних умов:

Назва техпроцесу

Номер джерела

Код забруднюючої речовини

Назва забруднюючої речовини

Назва заходу

1

2

3

4

6

Заходи І групи

Планування  недоцільно, так як  допоміжні виробництва відсутні

Заходи ІІ групи

Опалення приміщень

Дж № 01

4001 / 301

6000/337

3000 / 2902

 

Азоту діоксин

Вуглецю оксид

Речовини у вигляді суспен- дованих твердих частинок

обмежити роботу до 60% потужності

Заходи ІІІ групи

Опалення приміщень,

Дж № 01

4001 / 301

6000/337

3000 / 2902

 

Азоту діоксин

Вуглецю оксид

Речовини у вигляді суспен-дованих твердих частинок

обмежити роботу до 70% потужності

 

Для оцінки впливу шкідливих викидів забруднюючих речовин на забруднення приземного шару атмосфери у відповідності до вимог ОНД-86 проведено відповідний розрахунок на ПЕОМ з використанням автоматизованої програми "ЕОЛ Плюс", що дозволена до використання Міністерством екоресурсів.

Перевищення санітарно-гігієнічних показників якості атмосферного повітря (ГДК, ОБРВ) при проведенні розрахунків розсіювання у приземному шарі атмосфери на межі СЗЗ не зафіксовано. Існуючи величини викидів від джерел забруднення виробничого майданчику опалювальної котельні ТОВ "Технічний центр"ПОДІЛЛЯ-ІНВЕСТ" пропонується прийняти як нормативні. Документи подаються на розгляд до Департаменту  екології та природних ресурсів Житомирської ОДА.

     Для визначення ставлення місцевої громадськості до об'єкту, що отримує дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел у газеті “AVISO.UA” -Житомир № 06 від 25 червня  2024р. надана інформація щодо отримання дозволу для ознайомлення з нею громадськості, у відповідності до вимог п. п.19 ”Інструкції про вимоги до оформлення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами” (затверджено наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 27 червня 2023 року за № 448.

Зауваження та пропозиції громадськості щодо отримання дозволу на викиди протягом 30-ти календарних днів з моменту публікації інформації, направляти до Житомирської обласної  державної адміністрації за адресою: 10014 м. Житомир, майдан С.П. Корольова, буд. 1, у термін до 24.07.2024р.